Adults with brain damage make some bizarre errors when reading words. If a network of simulated neurons is trained to read and then is damaged, it produces strinkingly similar behavior

Simulating brain damage / Hinton, G.; Plaut, D. C.; Shallice, Timothy. - In: SCIENTIFIC AMERICAN. - ISSN 0036-8733. - 269:4(1993), pp. 76-82. [10.1038/scientificamerican1093-76]

Simulating brain damage

Shallice, Timothy
1993-01-01

Abstract

Adults with brain damage make some bizarre errors when reading words. If a network of simulated neurons is trained to read and then is damaged, it produces strinkingly similar behavior
1993
269
4
76
82
http://www.cs.toronto.edu/~fritz/absps/sciam93.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=8235551
Hinton, G.; Plaut, D. C.; Shallice, Timothy
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
sciam93.pdf

non disponibili

Tipologia: Versione Editoriale (PDF)
Licenza: Non specificato
Dimensione 844.42 kB
Formato Adobe PDF
844.42 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.11767/30348
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? 1
  • Scopus 46
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 32
social impact